torstai 17. maaliskuuta 2011

Google Analytics

A)
Google Analytics on yritystason verkkoanalyysiratkaisu, joka antaa tarkkoja tietoja verkkosivuston liikenteestä ja markkinoinnin tehokkuudesta. Sen ominaisuuksilla voit tarkastella ja analysoida liikennetietoja. Google Analyticsin avulla voi kirjoittaa parempia mainoksia, vahvistaa markkinointihankkeita ja luoda tehokkaampia verkkosivustoja.

C)Seurantakoodi = Koodi mikä laitetaan jollekkin html sivulle ja sillä voi seruata Google Analyticsiä
Absoluuttiset yksilöidyt vierailut = Kävijälaskuri joka laskee vain henkilöiltä ensimmäisen kerran käynnin, tietyn ajanjaskon aikana.
Kävijätyyppi = Google Analytics suodattaa kävijät joko "Uusi kävijä " tai "Palaava kävijä" tunnistinten perusteella.
Kävijäuskollisuus = Google Analyticsistä voi seurata kuka käy useasti ja näin voidaan luokitella kävijäuskolliseksi
Selaimen ominaisuudet = Google Analyticsistä näkee mitä selainta katsojan käyttävät.
Mobiili = Google Analyticsiä voi seurata puhelimella
Liikenteen kohteet = Mitä kävijät sivulla tekevät.
Tapahtuma seuranta = Mittaa vuorovaikutustapahtumien lukumäärän verkkosivustossa
Tapahtuma luokka = Tapahtumat voidaan luokitella

D)Google Analysticsin raporteista voi katsoa mm. käynnit, sivun katselut, kuinka monta sivua/käynti, kuinka mnta prosenttia poistui välittömästi, mikä on keskimääränen aika käytetty käynnilla ja kuinka monta prosenttia on uusia käyntejä.

Yritykselle on siitä on hyötyä esim. tietää onko paljon kävijöitä ja onko ollut tarpeeksi kiinnostava että sinne jäisi ja onko paljon uusia kävijöitä tai pysyvätkö samat henkilöt.

E) Analyctics yhteenveto
Pidin analycticsin ideasta ja uskon että se on hyvin toimiva ja käytännöllinen.

F)Verkkovastaava työkaluilla voi muokata mm. sivun näkyvyyttä kun hakee hakukoneilla.

1 kommentti: